პირველი კლასის საგნის სასწავლო გეგმები
2012-2013
სასწავლო
წელი
. სასწავლო
საგნის დასახელება: ქართული ენა
. სწავლების კლასი; I კლასი
. სასწავლო საგნის სტატუსი: მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო
გეგმით გათვალისწინებული საგანი
. სასწავლო კურსის სწავლების
ხანგრძლივობა: 2
სემესტრი
. საათების რაოდენობა: 210
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
ქართული
ენის სწავლებამ ხელი უნდა შეუწყოს პიროვნების პირადი, ცხოვრებისეული და პროფესიული
სირთულეების დამოუკიდებლად დაძლევის პროცესს. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ის, რომ
ქვედა საფეხურზე შეძენილი უნარი თავადვე იქცეს ახალ უნარ-ჩვევათა განვითარების წყაროდ
სწავლების მომდევნო საფეხურზე, ვლინდებოდეს კომპლექსურ პიროვნულ აქტივობაში ინტერაქტიულ
მიმართებაში. დამოუკიდებელი კრიტიკული ანალიზისა და სიახლეტა პრეზენტაციის სურვილში.
დ/საფეხური
მშობლიური
ენის სწავლება დ/საფეხურზე ემსახურება თვითგამოხატვისათვის აუცილებელი ენობრივი უნარ-ჩვევების
ჩამოყალიბებას, ყველა ძირითადი_მოსმენის, მეტყველების, კითხვისა და წერის მიმართულებით.
ამავე დროს ეს პროცესი გულისხმობს იმ მინიმალური ლინგვისტიკური კომპენტეციის ფორმირებას,
რაც ენის პრაქტიკული გამოყენების თვალსაზრისით არის აქტუალური, რაც ბავშვის ინტელექტუალურ
შესაძლებლობებსა და ინტერესებს შეესაბამება. დ/სწავლება მოიცავს ექვსკლასიან ციკლს
და მოითხოვს სწავლების ამოცანების წარმოდგენას ინტეგრირებული, კოორდინირებული სახით.
ამ შემთხვევაში წამყვანი პრინციპია შინაარსობრივი ერთიანობა.
უნარ-ჩვევები
. სხვადასხვა
ტიპის ტექსტების მოსმენა და გადმოცემა
. წაკითხული
ტექსტებისა და წინადადებების კონსტრუირება
. ინფორმაციისა
და საკუთარი აზრის წერილობით გადმოცემა
. ინფორმაციის
დამუშავება, მონაცემთა ანალიზი და დასკვნების გამოტანა.
მიზნები
და ამოცანები
1.
ცოდნა_ყველა დანარჩენი საგნის შესწავლის საშუალება
2.
უნარ-ჩვევები:
კითხვა, წერა, ზეპირმეტყველება
3.
დამოკიდებულება:
პიროვნული გამოცდილების საფუძველზე გაიაზროს და შეაფასოს მხატვრულ ტექსტში არსებული
სიღრმისეული და პრობლემისეული საკითხები.ლიტერატურასთან ურთიერთობამ უნდა განუვითაროს
მოსწავლეს მხატვრული და ესთეტიკური გემოვნება.
საგნის
მნიშვნელობის დასაბუთება
ცოდნის პასიური მიმღებიდან მოსწავლე უნდა ჩამოყალიბდეს აქტიურ
შემმეცნებლად, რომელიც შესძლებს მიღებული ცოდნა გამოიყენოს როგორც პროფესიული წარმატებისთვის,
ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ.
ქართული ენის შესწავლა ხელს უწყობს
. გააცნობიეროს
ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო კულტურა, როგორც ცვლილებებისა და განვითარების მუდმივ
მოქმედების პროცესი
. შეიყვაროს კითხვა
ლიტერატურის, როგორც სიტყვის ხელოვნებისა და კულტურის ფაქტის აღქმა
. დამოუკიდებელი,
შემოქმედებითი და რეფლექსური აზროვნების განვითარებას
საგნის შესწავლისათვის
აუცილებელი საბაზისო კომპენენტები
იმისათვის, რომ პირველ
კლასში მოსწავლემ შესძლოს წლის ბოლოს მისაღწევ შედეგზე გასვლა, მან უნდა შესძლოს
. ინფორმაციის
გაგება, ანალიზი და შეფასება
. მხატვრული
ტექსტის გაგება და თვითგამოხატვა
. დამოუკიდებლად
კითხვა და წერა
. ლიტ. ტექსტის
მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
. გრამატიკული
ნიშნების ამოცნობა
. ბუკის გამოყენებით
მარტივი სავარჯიშოების გაკეთება
რესურსები
მოსწავლის სახელმძღვანელო: მაღლაკელიძის ,,დედაენა“
მოსწავლის რვეული
მასწავლებლის სახელმძღვანელო
თვალსაჩინოება: ბუკი, პლაკატები
ადამიანური რესურსი: ქართული ენის მასწავლებელი
კურსის ორგანიზაცია
ჩასატარებელი გაკვეთილების ტიპები: ახსნის,განმტკიცების, კომბინირებული, გამოკითხვის
სწავლების მეთოდები:
ტრადიციული, აქტიური, ახსნითი, პრობლემური
მეცადინეობის ფორმები: ინდივიდუალური,
წყვილური, ჯგუფური, გუნდური
სამუშაო დისციპლინა
გაცდენების დასაშვები რაოდენობა: არაუმეტეს 15 საათი ერთი სემესტრის განმავლობაში
აღდგენები: ერთ კვირაში
საჯარიმო ზომები: სკოლაში
დარჩენა, ჩამოერთმევა სასკოლო ღონისძიებაში მონაწილეობის უფლება
მისაღწევი შედეგები
. ადეკვატურად
აღიქვამს მარტივ ინფორმაციას
. იცავს მართლმეტყველების
ელემენტარულ წესებს
. ამოიცნობს
ტექსტში მარტივ ენობრივ ერთეულებს
. წერს კარნახით
და ნაბეჭდი ტექსტიდან
. ადგენს მარტივ
წინადადებებს ნაცნობ თემაზე
სპეციფიკურ-საგნობრივი
. წინადადების
აგებისასიყენებს გრამატიკული და ორთოგრაფიული თვალსაზრისით სწორ ფორმებს
ადაპტაციურ-სასიცოცხლო
. იყენებს მიღებულ
ცოდნას პრაქტიკასი
. აკავშირებს
ნასწავლ ნაწარმოებს საკუთარ გამოცდილებასთან
. შეუძლიათ
ბუკის გამოყენებით მარტივი სავარჯიშოების გაკეთება
თემატური გეგმა
1.
წინასაანბანო
პერიოდი 30 სთ.
2.
საანბანო
პერიოდი 126 სთ.
3.
ანბანის
შემდგომი პერიოდი 54 სთ.
სულ 210 სთ.
|
თემის დასახელება
|
სთ.
|
თარიღი
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
|
წინა საანბანო პერიოდი
ახალი სასწავლო გარემოს
გაცნობა
სურათის აღწერა, ლექსის
მოსმენა დაზეპირება
სკოლისაკენ (თხზულების
შედგენა)
შემოდგომა. სურათის
აღწერა
ხ. ბერულავას ლექსი
,,შემოდგომა“ (დაზეპირება)
ხელის სავარჯიშო
სურათის აღწერა. თხზულების
შედგენა
ვლ.ასლამაზიშვილი
,,კარი“, გრაფიკული სავარჯიშო
თ. ჩხეიძე ,,თხილის ნაჭუჭი“
სიტყვს, ბგერა, ასო
შინაური ცხოველები
გრაფიკული სავარჯიშო
კ. გოგიაშვილი ,,მურიკელას
ამბავი“
სიუჟეტური სურათის
აღწერა
ლ.ჭიჭინაძე ,,მისაბაძი მაგალითი“
სიტყვს, მარცვალი,
ხმოვანი, თანხმოვანი
ლექსის მოსმენა
წინადადება, სიტყვა,
მარცვალი, ბგერა
ზღაპარი ,,მელა და
ხოხობი“
ენობრივი მასალა, გრაფიკული
სავარჯიშოები
ცოდნის განმტკიცება
სავარჯიშოებით
საანბანო პერიოდი
ი და ა ასო-ბგერები
თ ასო-ბგერა
შესწავლილი ასო-ბგერების
ცოდნის განმტკიცება სავარჯიშოებით (ავაწყოთ ,,ია“)
ს ასო-ბგერა
ხ ასო-ბგერა
დიდაქტიკური თამაში
,,მარცვლობანა“ (ავაწყოთ ,,თხა“)
ო ასო-ბგერა
ე ასო-ბგერა
მიღებული ცოდნის შეჯამება
|
1
2
2
1
2
1
1
2
1
2
1
1
2
1
2
1
1
2
1
2
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
|
|
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
|
უ ასო-ბგერა
ძ ასო-ბგერა
დამატებითი წერითი
სავარჯიშოები (ავაწყოთ ,,უთო“)
მ ასო-ბგერა
შ ასო-ბგერა
სავარჯიშოები შესწავლილ
ასო-ბგერებზე ბუკის გამოყენებით (ავაწყოთ სიტყვა)
კ ასო-ბგერა
ვ ასო-ბგერა
ნასწავლის შეჯამება
(ავაწყოთ ,,შაშვი“)
გ ასო-ბგერა
ფ ასო-ბგერა
დაფაზე გრაფიკულად
მუშაობა გ და ფ ასო-ბგერების შემცველ სიტყვებზე
ნ ასო-ბგერა
ზ ასო-ბგერა
ბუკში სიტყვების
,,ნავი“ და ,,გემი“ აწყობა
რ ასო-ბგერა
ბუკში დავალების შესრულება
(აწყობენ ,,ვირი“)
ჩ ასო-ბგერა (აიწყობა
,,ჩანთა“, ,,ძროხა“, ,,ზარი“)
დ ასო-ბგერა
ღ ასო-ბგერა
ბუკში აწყობენ სიტყვებს
,,დათვი“, ,,ღორი“, ,,ორმო“
ლ ასო-ბგერა
ბ ასო-ბგერა
სავარჯიშო ავაწყოთ
სიტყვები ,,ლომი“, ,,საათი“, ,,ბუ“, ,,ელვა“, ,,ფოთოლი“, ,,კოდალა“
პ ასო-ბგერა
ც ასო-ბგერა
ავაწყოთ სიტყვები
,,პეპელა“, ,,ცხენი“
ტ ასო-ბგერა
წ ასო-ბგერა
სავარჯიშო. ბუკში ავაწყოთ
სიტყვა ,,წერო“, ,,ტელეფონი“. დაფაზე გრაფიკულად გამოვსახოთ სიტყვები ,,ტრაქტორი“,
,,ბოსტანი“
ქ ასო-ბგერა
ყ ასო-ბგერა
ავაწყოთ სიტყვები
,,ქათამი“, ,,ყაყაჩო“, ,,ჩაქუჩი“
ჯ ასო-ბგერა
ჭ ასო-ბგერა
ავაწყოთ სიტყვები
,,ჯარისკაცი“, ,,ჭიქა“
ჟ ასო-ბგერა
ჰ ასო-ბგერა
ავაწყოთ სიტყვები
,,ჰამაკი“, ,,ჟოლო“
ანბანის შემდგომი პერიოდი
,,აი ია“
ერთი და ორი
მუქთამჭამელა
მენავეები
ცრუ
ბუკში მუშაობა
გამოცანა ჭკვიანი ბავშვებისთვის
ნაპოვნი სავარცხელი
სავარჯიშოები ბუკში
მეზობლები
ბერიკაცი და ნამყენი
სავარჯიშო ,,წერა“
ნ. შამანაძის ,,ლოდინი“
ი. გოგებაშვილის
,,უსუნო ყვავილი“
ი.გოგებაშვილის ,,დაკარგული
ბავშვი“
გ.წერეთლის ,,დედა“
ი.გოგებაშვილის ,,ცხვირს
მაღლა ვინ იწევს“
ი. გოგებაშვილის ,,თაგვები
და კატა“
სავარჯიშოები ბუკში
ი. გოგებაშვილის
,,კეთილი სანდალა“
კ. გოგიაშვილის ,,მეგობრები“
კ. გოგიაშვილის ,,დათუნა
და ბაჭია“
შ. მგელაძის ,,გაზაფხული“, მხატვრულ სახეებზე დაკვირვება
ს. კლდიაშვილის ,,ლომი
და ხარები“, მარცვალი, სიტყვა
ი. გოგებაშვილის
,,ჯიუტი თხები“, წინადადება, სიტყვა, მარცვალი
ი.გოგებაშვილის ,,გვრიტი
და მტრედი“
ი. გოგებაშვილის
,,ჭიანჭველა და ფუტკარი“
მარცვალი, სიტყვა,
სავარჯიშოები ბუკში
ნ. დუმბაძის ,,იავნანა“
ქ. ჭილაშვილის ,,ბულბული
და ყიყინა“
,,ზრდილობიანი“ (მოთხრობა)
ვლ. ასლამაზიშვილის
,,ყველაზე ყოჩაღი“
,,ლომი და კურდღელი“
(ზღაპარი)
ნ. დუმბაძის ,,ბებერი
მწევრისა და ტრაბახა კურდღლის გასაუბრება“
მ. მაჭავარიანის
,,ირგვლივ მწვანე ზაფხულია“
|
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
1
3
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
3
3
1
|
|
. მასწავლებლის
სახელი და გვარი: მაია მარკოზაშვილი
. მასწავლებლის
საკონტაქტო ინფორმაცია: 577093226
. სასწავლო
საგნის დასახელება: მათემატიკა
. სასწავლო კურსი: I კლასი
. სასწავლო
საგნის სტატუსი: მოცემულ კლასში ეროვნული სასწავლო
გეგმით გათვალისწინებული საგანი
. სწავლების კურსის ხანგრძლივობა: 2 სემესტრი
. საათების რაოდენობა:
სასწავლო კურსის ზოგადი აღწერა
თანამედროვე
ეპოქაში მათემატიკა ფართოდ გამოიყენება ადამიანის საქმიანობის ყველა სფეროში: მეცნიერებებსა
და ტექნოლოგიებში, მედიცინაში, ეკონომიკაში, გარემოს დაცვაში და აღდგენაში, საინფორმაციო
და გამოთვლით ტექნოლოგიებში და სხვა. მათემატიკა ხელს უწყობს ადამიანის გონებრივი შესაძლებლობების
განვითარებას. იგი შესანიშნავი საშუალებაა ლოგიკური უნარის განვითარებისათვის და მოითხოვს
აზროვნების მაღალ დონეს, გამართულ მსჯელობას მხოლოდ ცნებაზე, განმარტებაზე დაყრდნობით.
დ/საფეხური: ამ საფეხურზე შესასწავლი და გამოსადეგი
ცოდნა არც ისე დიდი მოცულობისაა. ეს ნიშნავს იმას, რომ მათემატიკის სწავლებას სხვა
დანიშნულება აქვს. ეს არის პოლიგონი, რომელზეც გონება ვარჯიშობს და აზროვნების უნარს
ავითარებს.
მიზნები და ამოცანები
. საგნის სწვლების მიზანი: აზიაროს მოსწავლე მეცნიერების
საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები.
საგნის
სწავლების ამოცანები
1.
ცოდნა: სამყაროში არსებული კანონზომიერებების ცოდნა და
აღმოჩენა
2.
უნარ-ჩვევები: მსჯელობა, დასაბუთება, კომუნიკაცია, გამოყენება,
მოდელირება, პრობლემების გადაჭრა, დამოკიდებულება
3.
დამოკიდებულება: ინტერესი მეცნიერული კვლევისა და სიახლეების მიმართ,
მათზე საჭირო დასკვნების გაკეთება და შემდეგ მათი ინტერპრეტაცია.
საგნის მნიშვნელობის
დასაბუთება
ცოდნის პასიური მიღებიდან მოსწავლე უნდა ჩამოყალიბდეს
აქტიურ შემმეცნებლად, რომელიც შეძლებს მიღებული ცოდნა გამოიყენოს როგორც პროფესიული
წარმატებისათვის, ასევე საზოგადოების სასიკეთოდ.
მათემატიკის შესწავლა
ხელს უწყობს
. მათემატიკური ცნებებისა და პროცედურების ფლობას,
მათი გამოყენების უნარს, რეალური პრობლემების გადაჭრას
. კომუნიკაციის იმ საშუალების ფლობას, რომელიც საჭიროა
ინფორმაციის მისაღებად და გადასაცემად მათემატიკური ენისა და საშუალებების გამოყენებით.
საგნის შესწავლისათვის აუცილებელი საბაზისო კომპენენტები
იმისათვის, რომ I საფეხურზე, I კლასში მოსწავლემ შესძლოს წლის ბოლოს მისაღწევ შედეგზე გასვლა მას უნდა ჰქონდეს
. 20-მდე რაოდენობების, რიცხვების სახელწოდებების, მათი შესაბამისი ციფრების
ჩაწერისა და მიმდევრობების ცოდნა
. რაოდენობების შედარების შესაძლებლობა
. მარტივი ოპერაციების შესრულება 20-მდე რიცხვებზე
. ზეპირი ანგარიში
. რაოდენობების გადათვლა სხვადასხვა სათვლელი ერთეულით
(ბუკის გამოყენებით)
. მარტივი გეომეტრიული ფიგურების არსის წვდომა
. მარტივი სახალისო სავარჯიშოების შესრულება ბუკით
რესურსი
მოსწავლის სახელმძღვანელო: გოგიშვილი, ვეფხვაძე
მასწავლებლის
სახელმძღვანელო: გოგიშვილი, ვეფხვაძე
დამხმარე
ლიტერატურა
თვალსაჩინოება:
ბუკი, პლაკატები, მარტივი მოდელები, გროვები, (საგნები)
ადამიანური
რესურსი: მათემატიკის მასწავლებელი
კურსის ორგანიზაცია
გაკვეთილის
ტიპები: ახსნის, განმტკიცების, კომბინირებული, გამოკითხვის
სწავლების
მეთოდები: ტრადიციული,ინტერაქტიული, ახსნითი,პრობლემური
მეცადინეობის ფორმები: პრაქტიკული, ლექცია, დამოუკიდებელი, ტესტური
სამუშაო დისციპლინა
გაცდენების
დასაშვები რაოდენობა: არაუმეტეს 14 საათი სემესტრის მანძილზე
დავალიანების
დასაშვები რაოდენობა: შესასწავლი მასალის 1/5 -ის ოდენობით.
აღდგენები:
ერთი კვირის ვადით
საჯარიმო
ზომები: გაკვეთილების შემდეგ დარჩენა, ღონისძიებებში მონაწილეობის უფლების ჩამორთმევა.
მისაღწევი
შედეგი
სპეციფიკური
. 20-მდე რაოდენობების,
რიცხვების სახელწოდებების, მათი შესაბამისი ციფრების ჩაწერა
. რაოდენობების
მიმდევრობის ცოდნა
. ასრულებს რაოდენობების
შედარებას
. ასრულებს
20-მდე ნატურალურ რიცხვებზე მოქმედებებს
. ამოიცნობს
მარტივ გეომეტრიულ ფიგურებს
. ზეპირად ანგარიშობს
20-ის ფარგალში
. თვლის რაოდენობებს
სხვადასხვა სათვლელი ერთეულით
. ასრულებს მარტივ
სახალისო სავარჯიშოებს ბუკით
ადაპტაციურ-სასიცოცხლო
. მოსწავლე იყენებს
მიღებულ ცოდნას პრაქტიკაში
. თანამშრომლობისა
და ჯგუფში მუშაობის უნარი
. სწავლისა და
შემეცნების უნარი
. სასწავლო აქტივობებში
მონაწილეობის უნარი
თ ე მ ა ტ უ რ ი გ ე გ მ ა
სტანდარტი
|
შედეგი
|
თემა
|
სთ
|
თვე და რიცხვი
|
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერება და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
|
მათ.1.1.
მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები,
რიცხვითი სახელები და რაოდენობები
მათ.1.2
მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი სახელების გამოყენება
მათ.1.3
მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა,
რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები
მათ.1.4
მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობების შეფასება და შედარება
მათ.1.5
მოსწავლეს შეუძლია განავრცოს, წარმოადგინოს და ერთმანეთს
შეადაროს საგნების პერიოდული განლაგებები
(მიმდევრობები)
მათ.1.6
მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა
და აღწერა
მათ.1.7
მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების
გამოსახვა და ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის ამოცნობა
|
რამდენია? დავითვალოთ რამდენია? იმდენივე, მეტი ნაკლები
(1.2 1.4)
რომელია პირველი? წინა, მომდევნო,
ზემოთ, ქვემოთ,
მარჯვნივ, მარცხნივ (1.7)
მეტია, ნაკლებია, რამდენით?
(1.2
1.4)
ერთი, ერთზე მეტი (1.1)
1, 2
(1.1)
1, 2, 3
(1.1) (1.2)
დავუმატოთ, გამოვაკლოთ
სამკუთხედი
1, 2, 3, 4
მივუმატოთ, გამოვაკლოთ
ოთხკუთხედი, წრე
1, 2, 3, 4, 5
ხუთკუთხედი
ვიყენებთ მათემატიკურ ნიშნებს >,<,=
მრავალკუთხედები
დავუმატოთ, გამოვაკლოთ
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
წინა რიცხვი, მომდევნო რიცხვი
შევადაროთ მიმდევრობები
შევავსოთ მიმდევრობები
გაიზარდა თუ შემცირდა?
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
რიცხვი 0
ნულის თვისებები, ნულის მიმატება და გამოკლება
შესაკრებები, ჯამი
გამოვაკლოთ 1, გამოვაკლოთ 2
ამოვხსნათ ამოცანები, დამატებითი ამოცანები
თამაში ვინ იქნება პირველი?
მივუმატოთ 3, გამოვაკლოთ 3
დამატებითი ამოცანები
მივუმატოთ 4, გამოვაკლოთ 4
რამდენით მეტია? რამდენით ნაკლებია?
შეკრების თვისებები
გამოკლების თვისებები
ათეული
რიცხვები 11-დან 20-მდე
ამოვხსნათ ამოცანები
შვავსოთ მოცემულ რაოდენობამდე
რიცხვების სხვადასხვა გამოყენება
მივუმატოთ 1, 2, ან 3
მივუმატოთ 4
მივუმატოთ 5
მივუმატოთ 6
მივუმატოთ 7
მივუმატოთ 8, მივუმატოთ 9
ვასახელებთ და გამოვსახავთ გეომეტრიულ ფიგურებს
გამოვაკლოთ 11-ს, გამოვაკლოთ 12-ს
ვიპოვოთ უცნობი შესაკრები
გამოვაკლოთ 13-ს, გამოვაკლოთ 14-ს
გამოვაკლოთ 15-ს, გამოვაკლოთ 16-ს
გამოვაკლოთ 17-ს, გამოვაკლოთ 18-ს
ვისწავლოთ ქართული ფულის გამოყენება
|
5
3
3
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
3
2
3
3
3
2
2
2
2
3
2
3
3
2
5
1
2
2
3
3
4
4
3
3
3
3
2
2
2
2
2
2
2
3
3
4
2
2
2
2
|
|
. მასწავლებლის სახელი და გვარი: მაია
მარკოზაშვილი
. მასწავლებლის საკონტაქტო მონაცემები: 577
09 32 26
. სასწავლო საგნის დასახელება: ბუნებისმეტყველება
. სასწავლო კურსი: I
. სასწავლო საგნის
სტატუსი: მოცემულ კლასში ეროვნული გეგმით
გათვალისწინებული საგანი
. სასწავლო კურსის
ხანგრძლივობა: 2
სემესტრი
. საათების რაოდენობა:
პირველ სემესტრში 28
მეორე სემესტრში 32
სრული სასწავლო წელი 60
სთ.
სასწავლო კურსის ზოგადი
აღწერა
ბუნებისმეტყველებამ მოსწავლეები უნდა აზიაროს მეცნიერებების
საფუძვლებს, აღჭურვოს იმ ცოდნითა და უნარ-ჩვევებით, რომლებიც საშუალებას მისცემს გამოიყენოს
თანამედროვე მეცნიერებების მიღწევები. მისი დაუფლებისთვის აუცილებელია იმ სპეციფიკური
უნარ-ჩვევების გამომუშავება, რომელიც უკავშირდება გარემოს კვლევას. უმთავრესი მიზანი
ბუნების შესწავლისა ი. გოგებაშვილის თანახმად არის ,,გაუხსნას ყმაწვილს თანაგრძნობა
ბუნებისა, შეიყვაროს მისი გამოძიება და განხილვა.
დ/საფეხური: სწავლების ამ საფეხურზე საფუძველი ჩაეყაროს მოსწავლის
მიერ გარემოს პასიური აღქმიდან აქტიურ შემეცნებაზე გადასვლას. მოსწავლემ უნდა შეძლოს
მიღებული ცოდნის ყოველდღიურ ცხოვრებაში გამოყენება. მოსწავლეს უვითარდება სპეციფიკური
უნარ-ჩვევები:
. გარემოზე დაკვირვება
. ბუნებრივი მოვლენების ამოცნობა და მარტივი პროცესების
აღწერა
. გარემოზე ზრუნვა, უსაფრთხოების წესების დაცვა
მიზნები და ამოცანები
საგნის
სწავლების მიზანი: ბუნების სწავლების მიზანია შეიცნოს სამყარო, იგრძნოს პასუხისმგებლობა
საკუთარი თავისა და გარემოს მიმართ.
საგნის სწავლების ამოცანები
1.
ცოდნა_დედამიწა
და გარე სამყარო, ადამიანი და გარემო
2.
უნარ-ჩვევები_დაკვირვება,
აღწერა
3.
დამოკიდებულება_გარემოზე
ზრუნვა, პასუხისმგებლობა უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაცვის მნიშვნელობის გააზრება.
საგნის
მნიშვნელობის დასაბუთება
უნდა ჩამოუყალიბდეს სამყაროზე ზრუნვის უნარ-ჩვევები,
მიეცეს ჯანსაღი და უსაფრთხო ცხოვრების წესის დაუფლების შესაძლებლობა. ბუნების შესწავლა
ხელს შეუწყობს გარემოზე პასუხისმგებლობის გრძნობას.
საგნის შესწავლისათვის აუცილებელი საბაზისო კომპონენტები
იმისათის, რომ მოსწავლემ შესძლოს წლის ბოლოს
მისაღწევ შედეგებზე გასვლა, მას უნდა ჰქონდეს შესაბამისი საბაზისო ცოდნა
. გარემოზე დაკვირვების უნარი
. მარტივად აღწერდეს ბუნებრივი მოვლენების მრავალფეროვნებას
რესურსები
მოსწავლის სახელმძღვანელო:
ლ. შალვაშვილი I კლასი
,,ჩვენი გარემო“
მასწავლებლის სახელმძღვანელო:
ლ.შალვაშვილი I კლასი
თვალსაჩინოება:
ბუკი, პლაკატები, სურათები, რუკა
დამხმარე ლიტ-რა:
ლ. შალვაშვილი ,,მინდა მეტი ვიცოდე“
ადამიანური რესურსი:
ბუნების, ხელოვნების, ქართულის მასწავლებლები
კურსის ორგანიზაცია
ჩასატარებელი გაკვეთილის
ტიპები: ახსნის განმტკიცების, გამოკითხვის,
კომბინირებული.
სწავლების მეთოდები:
ტრადიციული, ინტერაქტიული, საუბრის, კითხვა-პასუხის.
მეცადინეობის ფორმები:
ინდივიდუალური, გამოჭრა, დახატვა, გაფერადება,
კითხვა-პასუხი,
ექსკურსია.
საკლასო მენეჯმენტის
ხერხები: წყვილური, ჯგუფური, მთელ კლასთან.
სამუშაო დისციპლინა
გაცდენების დასაშვები
რაოდენობა: სასწავლო საათების ¼ ანუ 15 საათი
აღდგენები: ერთი
კვირის ვადა
საჯარიმო ზომები;
სკოლაში დარჩენა გაკვეთულების შემდეგ, ჩამოერთმევა
ღონისძიებებში მონაწილეობის
უფლება
მისაღწევი შედეგები
სპეციფიკური
. ბუნების შესწავლის
ძლიერი მოტივაციის შექმნა
. გარემოს დაცვითი
შეგნების ჩასახვა
. ცნობისმოყვარეობის,
დაკვირვებისა და აღმოჩენა-შესწავლის გზით გამოწვეული კმაყოფილების გრძნობის განვითარება
. თამაშის სწავლის
ქცევით თანდათანობით შეცვლა
. საზოგადოებრივი
და უსაფრთხოების ქცევის წესების დაცვა
თ ე მ ა ტ უ რ ი გ ე გ მ ა
|
თ ე მ ა
|
სთ
|
თვე
და რიცხვი
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
|
გავიცნოთ ერთმანეთი
ჩემი სამუშაო რვეული
ჩემი საკლასო ოთახი
ჩემი სკოლა (ექსკურსია)
ჩემი სკოლა (გაგრძელება)
სკოლის ეზო და ქუჩა
ჩვენი შთაბეჭდილებები
პირადი ნივთები
დავიბანოთ ხელ-პირი და კბილები
ფერი და ფორმა
დიდი და პატარა პინგვინები
ამოიცანი ფიგურები
სახიფათო ნივთები
კომპიუტერი
ფოთლები
ფოთლების კვლევა
წიწვები და გირჩები
მზე
ღრუბლები
მთვარე
ვარსკვლავები
ცისარტყელა
ცისარტყელას ფერები
ქვები (გაკვეთილი ექსკურსია)
ქვები (გაგრძელება)
რბილი და მაგარი
როგორ ჩნდება ნაგავი?
სად წავიღოთ ნაგავი?
შესაფუთი მასალის დახარისხება და გამოყენება
როგორი ვარ მე?
სხეულის ნაწილები
ხუთი შეგრძნება
ვხედავთ თვალებით
შოკოლადი
თაფლი და გოზინაყი
გვესმის ყურით
ვეხებით კანით
მოძრავი და უძრავი სხეულები
საგზაო მოძრაობის წესები
თოვლი და ყინული
ფიფქები (გაკვეთილი ექსკურსია)
ამინდი
ცოცხალი და არაცოცხალი
ცოცხალი და არაცოცხალი (გაგრძელება)
ბუნებაში არსებული და ადამიანის მიერ დამზადებული
ნივთები
მცენარეები
ცხოველები
ცხოველთა მოძრაობა
მწერები
თევზები
ფრინველები
შინაური და გარეული ცხოველები
ხილია თუ ბოსტნეული
რატომ უნდა მივირთვათ ხილი და ბოსტნეული?
დრო
კვირის დღეები
|
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий